Změna velikosti písma

Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6
Ukliďme Česko, ukliďme si obce
Společná akce - Ukliďme Česko, ukliďme si obce
7
8
Omezení Pošty/dočasná změna duben
9 10 11
Pozvánka na 14.zasedání zastupitelstva obce
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4
Pravidelné očkování psů
5

Fulltextové vyhledávání

Počasí

Středa Polojasno 10/5 °C
Čtvrtek Skoro jasno 10/4 °C
Pátek Oblačno až zataženo s občasným deštěm 9/2 °C
Sobota Zataženo 8/3 °C

Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Aktuality

Aktuality


Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.

POPLATKY NA ROK 2024

Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 4. 3. 2024.

Splatnost poplatku je do 30. 6. 2023. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590Všem podklady budou poskytnuty.

Štítky:






Veřejná výzva

Veřejná výzva:

Všechny osoby, nacházející se od 16.3.2020 od 03:00 hod uvnitř i vně  katastrálních území  obcí

Chořelice, Chudobín, Litovel, Myslechovice, Nasobůrky, Nová Ves u Litovle, Rozvadovice, Savín, Tři Dvory u Litovle, Unčovice, Víska u Litovle, Benkov u Střelic, Brníčko, Dětřichov, Dolní Sukolom, Horní Sukolom, Nová Dědina u Uničova, Renoty, Střelice u Litovle, Uničov, Červenka (dále jen katastrální území),  a v důsledku  těchto mimořádných opatření nebyly vpuštěny do těchto katastrálních území za účelem výkonu práce,

aby v případě:

  • pokud jsou v pracovněprávním poměru (který zakládá účast na nemocenském pojištění), který nemohou z důvodu vydání mimořádných opatření vykonávat,
  • pokud se jedná o osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), které si dobrovolně hradí nemocenské pojištění a které nemohou z důvodu vydání mimořádných opatření vykonávat tuto činnost,

 

 podaly na KHS žádost (viz. příloha) o potvrzení karantény, která musí obsahovat:

  • jméno a příjmení,
  • rodné číslo, (pokud není přiděleno, pak datum narození či evidenční číslo pojištěnce)
  • adresa pobytu v době zahájení karantény,
  • název a adresa zaměstnavatele,
  • v případě OSVČ identifikační údaje firmy,
  • přesné časové vymezení, od kdy do kdy nemohly pracovní činnost vykonávat,
  • čestné prohlášení, že v rámci karantény nevykonávají žádnou výdělečnou činnost.

     

    Formulář žádosti

    ŽÁDOST SE PODÁVÁ POUZE ELEKTRONICKY NA ADRESU: potvrzeni.karantena@khsolc.cz

    Po obdržení žádosti vydá KHS toto potvrzení, které zašle přímo zaměstnavateli nebo na uvedenou adresu OSVČ a dále na Okresní správu sociálního zabezpečení Olomouc.

     Následně jsou tyto osoby povinny bezodkladně na výše uvedenou elektronickou adresu zaslat informaci obsahující datum nástupu zpět do zaměstnání (u OSVČ datum obnovení výkonu činnosti), pokud toto datum je dřívější než datum, kterým budou ukončena mimořádná opatření.

     Potvrzení se nevydává v případě,

    • pokud tato osoba již čerpá jinou dávku nemocenského zabezpečení (ošetřování člena rodiny, dočasná pracovní neschopnost, peněžitá pomoc v mateřství apod.)

     

    Pokud osoba nemá možnost elektronického zaslání, lze tyto údaje předat na místní obecní úřad.


Publikováno 24. 3. 2020 14:31

Aplikace Mobilní rozhlas

Vážení občané,

po začínajících problémech s rozesíláním SMS zpráv chceme, aby jste byli stále včas infrmovaní o situaci v obci. Nyní chceme také využít současný stav, aby jste si i Vy mohli aplikaci osahat a vyzkoušet.

Nyní se tedy můžete zaregistrovat do komunikační sítě naší obce. Jelikož se jedná o zkušební verzi, tak budete dostávat krizové informace formou emailů  a do stažené aplikace na váš chytrý telefon. Registrací vás provede formulář níže. Věřím, že společně vyzkoušíme nové technologie sdílení informací a bude možné vyhodnotit další rozšíření.

Váš registrační formulář pro občany

mob.rozhlas.png

 


Publikováno 23. 3. 2020 16:48

Na pomoc rodičům s výukou

Vážení rodiče,

jsme si vědomi, že ne každý má možnost zajistit svému dítěti všechny podklady pro domácí studium.

Nyní můžete využít možnost nechat si vytisknout studijní materiály u paní Stržínkové.

Pokud někdo potřebuje, ráda mu vytiskne seznam úkolů na daný týden ze ZŠ na A4, který se vkládá na stránky školy a může si vyzvednout na adrese:

Střítež nad Ludinou 39

tel. kontakt +420 607 080 878

 

 


Publikováno 23. 3. 2020 12:50

Postup k provedení rychlotestu na COVID-19

USNESENÍ č. KŠ/06/2020
z jednání Krizového štábu Olomouckého kraje

ze dne 21. 3. 2020

předseda Krizového štábu Olomouckého kraje

DOPORUČUJE

  • Postup k provedení rychlotestu na COVID-19
  • Pacienti s klinickými příznaky kontaktují svého ošetřujícího lékaře.
  • Pokud ošetřující lékař rozhodne o provedení rychlotestu, vystaví ošetřující lékař pacientovi žádanku typu K, pokud možno distančně (zasláním ofocené/naskenované žádanky na mobil nebo mailovou adresu pacienta), případně v papírové podobě.
  • Pacient s žádankou typu K  může odjet po své vlastní ose do jednoho z míst určených k odběru, kde je mu proveden rychlotest z krve. Pacient se na odběrové místo dostaví sám nebo, v doprovodu maximálně jedné osoby.
  • Ať je výsledek testování jakýkoliv, testovaná osoba poté zůstává 14 dní v karanténě, kam ji odešle praktický lékař a zajistí k tomu nezbytnou administrativu.
  • V případě, že není možné, aby se pacient dostavil na odběrové místo samostatně, ošetřující lékař vyžádá výjezd mobilní odběrové skupiny, cestou Operačního střediska Zdravotnické záchranné služby.

Dále je postupováno podle již stanoveného algoritmu Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 19. 3. 2020.

Provoz odběrového místa je od 9:00 do 14:00 hodin počínaje 22. 3. 2020.

Seznam odběrovým míst Olomouckého kraje je uveden na www.krajpomaha.cz.

Doporučení je určeno pro praktické lékaře a občany

 

Starosta obce Vás žádá,

aby jste postupovali dle návodu a zbytečně nezatěžovali linky nemocnic. Není žádoucí, aby se testovali mladí lidé bez příznaků !!! Váš praktický lékař má instrukce jak postupovat na území ORP.

Děkuji Vám za respektování.


Publikováno 22. 3. 2020 15:36

Kraj pomáhá - data o počtu pozitivních na COVID za ORP

https://www.krajpomaha.cz/

Na této stránce jsou pravidelně aktualizována data o počtu pozitivních na COVID za ORP.

Data tam přichází rovnou z KHS.


Publikováno 22. 3. 2020 15:21

Rady a návody, jak zvládat koronavirus.

Krásný den, 

vzhledem k aktuální situaci, na kterou reaguje i Loono, jsme se rozhodli nabídnout edukační materiály pro laickou veřejnost týkající se koronaviru. Tvůrci čerpali především z doporučení Ministerstva zdravotnictví, SZÚ a WHO. 

Vytvořili pro Vás prezentaci (v příloze) s ucelenými informacemi a čerpali z ní pro vznik následujících plakátů a infografik 

  • Jak nákaze COVID-19 předcházet
  • Doporučení pro zaměstnavatele
  • Jak se chovat v domácí karanténě
  • Jak si správně mýt ruce
  • Jak správně používat roušku
  • Potřebujete poradit?

Co dělat když...

Všechny materiály si můžete bezplatně stáhnout a vytisknout na naší informační podstránce www.loono.cz/koronavirus.

Přejeme Vám hodně zdraví!

 

loono-jak-se-chovat-v-karantene

loono-pokyny-pro-zamestnavatele

coronavirus

koronavirus-overene-informace-a-doporuceni

loono-co-delat-kdyz

loono-jak-nakaze-predchazet

loono-jak-si-spravne-myt-ruce

loono-kdy-a-jak-pouzivat-rousku

loono-potrebujete-poradit-rozcestnik-telefonnich-cisel


Publikováno 22. 3. 2020 15:05

Jak nakládat s odpadem - pužitými rouškami!

Doporučení pro nakládání s použitými osobními ochrannými pomůckami

Doporučení pro nakládání s použitými osobními ochrannými pomůckami

Státní zdravotní ústav vydal doporučení pro nakládání s použitými ochrannými pomůckami v době koronavirové pandemie.

Jak nakládat s rouškami v domácnostech bez potvrzených nakažených nemocí COVID-19

 Použité roušky vložte do plastového pytle s tloušťkou minimálně 0,2 mm, zavažte a povrch pytle dezinfikujte. Pokud použijete tenčí materiál, je potřeba dát dva pytle a dezinfikovat vnější.

  1. Přesvědčte se, že pytle jsou skutečně dobře zavázané.
  2. Takto zabezpečený odpad vhoďte pouze a jen do černé popelnice (na směsný komunální odpad).
  3. V žádném případě neodkládejte tyto zavázané pytle mimo kontejnery, abyste neohrozili zdraví pracovníků svozových společností.
  4. Po manipulaci s odpady je vždy nutné umývat si ruce mýdlem a vodou.

 Nakládání s odpady a rouškami v domácnostech s potvrzenou nemocí COVID-19

V případě, že onemocnění osob bylo potvrzeno, nemocná osoba nakládá se svým odpadem stejně, jako je uvedeno v předchozím odstavci.

Místně příslušný úřad by měl ve spolupráci s odpadovou společností stanovit způsob popř. místo, kam takový odpad ukládat, jak ho svážet a bezpečně odstraňovat s ohledem na minimalizaci rizika pro pracovníky, kteří nakládají s odpady, ale i s ohledem na ostatní občany. Ukládání odpadu do sběrné nádoby, svoz odpadu a jeho konečné odstranění by mělo vycházet z místních možností bezpečného odstraňování odpadu.

Děkujeme za vaši ohleduplnost.

Další informace najdete přímo na stránkách SZU zde: http://szu.cz/tema/prevence/stanovisko-narodniho-referencniho-centra-pro-hygienu-pudy-a-1

Tiskové oddělení MŽP
tel.: 267 122 835 nebo 267 122 534
e-mail: tiskove@mzp.cz


Publikováno 20. 3. 2020 11:05

Úprava provozní doby na poště

Oznámení

Vážení klienti,

vzhledem k mimořádné situaci a vyhlášenému nouzovému stavu

na území ČR mají všechny pošty od 19. 3. 2020 do odvolání upravenou otevírací dobu → max. do 16:00 hodin

Pošta Střítež nad Ludinou, č.p. 122, 753 63 Střítež nad Ludinou:

Otevírací doba:

Pondělí:   od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Úterý:      od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Středa:    od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Čtvrtek:  od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Pátek:      od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

V souvislosti s tímto opatřením budou od 21. 3. 2020 do odvolání všechny pošty v SOBOTU a NEDĚLI uzavřeny.

Telefon: 954 275 363

Děkujeme za pochopení Česká pošta s. p.


Publikováno 19. 3. 2020 14:59

INFORMACE FINANČNÍHO ÚŘADU PRO OLOMOUCKÝ KRAJ

FINANČNÍ ÚŘAD PRO OLOMOUCKÝ KRAJ
Oddělení sekretariátu a provozního zabezpečení
Lazecká 545/22, 779 11 Olomouc
Tel.: 585 541 111


Opatření přijatá Finančním úřadem pro Olomoucký kraj s ohledem na aktuální situaci v České republice v souvislosti s epidemií COVID-19
Od 16. března 2020 byla přijata tato opatření:

Budovy Finančního úřadu pro Olomoucký kraj a jeho územních pracovišť se pro veřejnost uzavírají. Zajištěn bude pouze provoz podatelen, a to ve dnech pondělí a středa v době od 8:00 do 11:00 hodin.
Budova Územního pracoviště v Litovli se z důvodu nařízené karantény uzavírá plně (nebude zajištěn ani provoz podatelny).
Budova Územního pracoviště v Konici se z technických důvodů uzavírá plně (nebude zajištěn ani provoz podatelny).
Pro výběr daní v hotovosti bude v působnosti Finančního úřadu pro Olomoucký kraj otevřena pouze pokladna na Územním pracovišti v Olomouci, a to ve dnech pondělí a středa v době od 8:00 do 11:00 hodin.
Výjezdy pracovníků Územního pracoviště v Přerově a Územního pracoviště v Hranicích do obcí za účelem vybírání daňových přiznání se bez náhrady zrušují.

Původně plánované rozšíření úředních hodin ve dnech 23. 3. 2020 – 1. 4. 2020 je zrušeno.
Tato omezení budou veřejnosti kompenzována chystanými opatřeními Ministerstva financí (viz https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/vlada-schvalila-liberacni-danovy-balicek-37844).


Finanční správa zřídila pro poskytování informací k aktuální situaci infolinku na telefonním čísle + 420 224 041 111, která bude v provozu v pracovních dnech v době od 9:00 do 17:00 hodin.


Veřejnosti jsou k dispozici taktéž telefonní čísla a e-mailové adresy na jednotlivá územní pracoviště Finančního úřadu pro Olomoucký kraj:
Územní pracoviště
Telefon
E-mail
Olomouc
+ 420 585 541 111
podatelna3101@fs.mfcr.cz
Šternberk
+ 420 585 082 111
podatelna3108@fs.mfcr.cz
Prostějov
+ 420 582 327 111
podatelna3106@fs.mfcr.cz
Přerov
+ 420 581 280 111
podatelna3107@fs.mfcr.cz
Hranice
+ 420 581 656 111
podatelna3102@fs.mfcr.cz
Šumperk
+ 420 583 386 111
podatelna3109@fs.mfcr.cz
Zábřeh
+ 420 583 494 111
podatelna3110@fs.mfcr.cz
Jeseník
+ 420 584 494 111
Podatelna3103@fs.mfcr.cz


Publikováno 19. 3. 2020 10:43

Česká pošta od 19. března 2020 do odvolání omezuje

Vážené dámy, vážení pánové,
Krizový štáb České pošty dnes na svém jednání rozhodl o následujících opatřeních:

· Česká pošta od 19. března 2020 do odvolání omezuje otevírací dobu pro klienty. Hodiny pro veřejnost se upravují tak, že všechny pobočky na území České republiky se zavřou nejpozději v 16 hodin. Provozovatelé pošt Partner dostali od České pošty doporučení zavést stejné opatření. Omezení otevírací doby do 16 hodin je v jejich kompetenci.

· Česká pošta od soboty 21. března 2020 do odvolání ruší víkendový provoz všech poboček. Všechny pobočky budou o sobotách a nedělích pro veřejnost uzavřeny. Provozovatelé pošt Partner dostali od České pošty doporučení zavést stejné opatření. Víkendové uzavření provozu je v jejich kompetenci.

· Česká pošta na základě dnešního jednání vlády budou pobočky České pošty od 10 do 12 hodin zpřístupněné pouze občanům nad 65 let. Požádali jsme všechny ostatní klienty, aby respektovali toto rozhodnutí krizového štábu České pošty.

· Rovněž jsme požádali veřejnost, aby pobočky České pošty navštěvovala pouze v nejnutnějších případech a aby omezila nakupování na e-shopech pouze na věci, které nutně v současné době potřebuje.

· Co se týká mezinárodní přepravy vybrané země z důvodu jejího omezení a nedostatečných kapacit přestávají přijímat zásilky z dalších zemí. Vyzvali jsme občany, aby nenakupovali zboží na zahraničních e-shopech z dále uvedených zemí a ani si nenechali z těchto zemí od jiných odesilatelů nic zasílat. Z daných lokalit do České republiky s největší pravděpodobností v následujícím období zásilky neodejdou. Zároveň Česká pošta od čtvrtka 19. března 2020 přestává přijímat do své přepravy jakékoli zásilky adresované do následujících zemí - Čína, Izrael, Írán, Jižní Korea, Arménie, Azerbajdžán, Uzbekistán, Kypr a Gruzie. Česká pošta nemůže garantovat jejich převzetí cílovou zemí. Vzhledem k aktuálnímu vývoji situace nevylučujeme rozšíření seznamu zemí, kam Česká pošta nedoručuje a odkud zásilky do České republiky nepřichází.
O dalších přijatých opatřeních Vás budeme neprodleně informovat.


Publikováno 19. 3. 2020 6:43