Pozvánka na Posezení s kronikářkou, které proběhne v úterý 18.listopadu od 17 hod.
Po prohlídce knihovny si společně usedneme v učebně ZUŠ a budeme debatovat o historii i současnosti obce s naším hostem.
Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.
Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 3. 3. 2025.
Splatnost poplatku je do 30. 6. 2025. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590. Všem podklady budou poskytnuty.
Datum konání: 18. 11. 2025
Pozvánka na Posezení s kronikářkou, které proběhne v úterý 18.listopadu od 17 hod.
Po prohlídce knihovny si společně usedneme v učebně ZUŠ a budeme debatovat o historii i současnosti obce s naším hostem.
Datum konání: 4. 11. 2025
Vážení spoluobčané,
jelikož jsme ani na sklonku roku 2025 nepřestali pracovat, tak Vás zveme na společné projednání záměrů obce.
V úterý 4.11. od 16 hodin v sále sokolovny představíme studii výstavby chodníků v obci. Jelikož se jedná o velice nákladnou stavbu, která má zajistit bezpečnost pěších v obci, vyzýváme ke společnému projednání a připomínkování.
Dále chceme informovat o situaci s připravovaným řešení nakládání s odpadními vodami v obci. I zde, pokud chceme řešit splaškové vody a náklady na jejich likvidaci, je nutné projednat možnosti a variantní řešení.
Jsme přesvědčeni, že nás všechny zajímají tyto důležité a zásadní investiční projekty pro rozvoj života v obci. Přijďte a společně debatujme o možných řešeních s projektantem. Informujte i své sousedy.
Těším se na hojnou účast.
Radim Haitl, starosta
Datum konání: 20. 10. 2025
Ve smyslu ustanovení § 25 odst. 3 písm. g) zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon),
v platném znění, vyzýváme tímto upozorněním vlastníky a uživatele nemovitostí,
přes něž vede nadzemní elektrické vedení nebo na něž zasahuje ochranné pásmo,
k pravidelnému odstraňování a oklešťování stromoví a jiných porostů ohrožujících
bezpečné a spolehlivé provozování zařízení distribuční soustavy v majetku
společnosti ČEZ Distribuce, a. s., jakožto provozovatele distribuční soustavy.
V ochranném pásmu nadzemního vedení je zakázáno nechávat růst porosty
nad výšku 3 m. Ochranné pásmo nadzemního vedení je souvislý prostor vymezený
svislými rovinami vedenými po obou stranách vedení ve vodorovné vzdálenosti
měřené kolmo na vedení (vzdálenosti se řídí ustanovením § 46 odst. 3 energetického
zákona, v platném znění).
Odstraňování a oklešťování stromoví a jiných porostů se provádí v období vegetačního
klidu a dle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění.
Datum konání: 27. 10. 2025
Obec Střítež nad Ludinou Vás srdečně zve na společnou vzpomínku vzniku samostatné Československé Republiky.
27.října 2025, SRAZ ÚČASTNÍKŮ U POMNÍKU PADLÝCH V 17:00 HOD
Pietní vzpomínka
Kladení kytice u pomníku padlých
Česká státní hymna
LAMPIONOVÝ PRŮVOD do sportovního areálu
opékání špekáčků
Datum konání: 14. 10. 2025
Po dvou již proběhlých setkáních se na Vás opět obracím s pozvánkou na akci a prosbou o pomoc s propagací akce.
Na Hranicku vzniká první velké energetické společenství ENERKOM Hranicko, které posílí soběstačnost regionu a nabídne sdílení elektřiny z obnovitelných zdrojů. Další informace naleznete níže.
Mikroregion Hranicko a MAS Hranicko ve spolupráci s dalšími partnery pořádají workshop se zástupci již fungujících energetických společenství, který se uskuteční v úterý 14. října 2025 od 16 hodin ve společenském sále Hotelu CENTRUM v Hranicích.
Datum konání: 6. 10. 2025
Otevření nového Domova se zvláštním režimem Domov Oderské vrchy s.r.o. v Jakubčovicích nad Odrou.
Naše zařízení poskytuje pobytovou sociální služby pro seniory a osoby, které potřebují celodenní péči a podporu v důstojném a bezpečném prostředí. V současné době nabíráme nové klienty a rádi bychom, aby se o této možnosti dozvěděli obyvatelé Vaší obce.
Datum konání: 2. 10. 2025
Vážení,
dovolte mi Vás informovat o významné změně v systému státní sociální pomoci,
která vstupuje v účinnost od 1. října 2025. V rámci reformy sociálních dávek dochází
ke sjednocení čtyř dosavadních dávek – přídavek na dítě, příspěvek na bydlení,
příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení – do jedné komplexní dávky státní
sociální pomoci, označované jako „superdávka“.
Cílem této reformy je:
• zjednodušení administrativy pro žadatele i úřady,
• lepší zacílení pomoci na skutečně potřebné domácnosti,
• motivace k pracovní aktivitě a řádné školní docházce dětí,
• ochrana zranitelných skupin obyvatelstva.
Superdávka se skládá ze čtyř složek:
1. Živobytí – pomoc s náklady na základní životní potřeby.
2. Bydlení – příspěvek na náklady spojené s bydlením.
3. Bonus na dítě – podpora rodin s nezaopatřenými dětmi.
4. Pracovní bonus – odměna pro domácnosti, kde alespoň jeden člen pracuje.
Žádost o dávku bude možné podat jednoduše online prostřednictvím portálu
Ministerstva práce a sociálních věcí nebo osobně na Úřadu práce. Nový systém bude
postupně zaváděn – noví žadatelé mohou o dávku požádat od října 2025, stávající
příjemci budou postupně převedeni do nového systému do dubna 2026.