Změna velikosti písma

Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31 1 2
Posezení s kronikou
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
Omezení Pošty/dočasná změna únor
Dovolená paní doktorky
13 14 15
Výluka v souvislosti s realizací stavby Blending Call Lipník nad Bečvou – Drahotuše
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
Uzavření obecního úřadu
27 28 29 1
Střítežáci opět v Play-Off
2 3
Jedeme na zimák!

Fulltextové vyhledávání

Počasí

Pondělí Zataženo 25/11 °C
Úterý Jasno 26/14 °C
Středa Jasno 24/14 °C
Čtvrtek Skoro jasno 22/13 °C

Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Aktuality

Aktuality


Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.

POPLATKY NA ROK 2024

Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 4. 3. 2024.

Splatnost poplatku je do 30. 6. 2023. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590Všem podklady budou poskytnuty.

Štítky:






Bezplatné antigenní testování pro veřejnost v lázních

Bezplatné antigenní testování pro veřejnost v lázních

Lázně Teplice nad Bečvou se rozhodly vstoupit do projektu celorepublikového dobrovolného plošného testování obyvatelstva na onemocnění COVID-19 a vytvořily na Lázeňském domě Janáček antigenní odběrové místo pro veřejnost.

Na základě Mimořádného opatření MZ ČR č.j. MZDR 47828/2020-10/MIN/KAN ze dne 14. 12. 2020, Mimořádného opatření MZ ČR č.j. MZDR 47828/2020-11/MIN/KAN ze dne 7. 1. 2021, MZ ČR č.j. MZDR 47828/2020-12/MIN/KAN ze dne 28. 1. 2021 a Organizačního opatření VZP ČR č. 54/2020, budou naše lázně do testování zapojeny v rámci sekundární sítě poskytovatelů zdravotních služeb doplňujících garantovanou síť antigenních odběrových center (AOC), kterou tvoří praktičtí lékaři a ambulantní specialisté.

Kdo se může jít nechat otestovat?

Nechat se otestovat bezplatně v rámci dobrovolného plošného testování prostřednictvím antigenních testů se mohou nechat všechny osoby, které jsou účastny veřejného zdravotního pojištění v České republice. Na odběrovém místě předloží průkaz totožnosti a průkaz pojištěnce nebo náhradní doklad. Preventivní antigenní testování není primárně určeno pro symptomatické pacienty (tj. osoby s příznaky onemocnění covid-19) nebo pro osoby v karanténě.

Pojištěnci se mohou nechat otestovat opakovaně, avšak nejvýše 1× za 3 dny. Nejedná se o jednorázovou akci jako v jiných zemích.

Vyšetření se neprovádí u osob (pojišťovna výkon neproplatí):

  • u kterých uplynulo méně než 90 dní od prvního pozitivního výsledku PCR testu
  • u osob, kterým byl v posledních 3 dnech proveden PCR test nebo antigenní test s negativním výsledkem.
  • v případě, že by pojišťovna test neuhradila, klient zaplatí lázním 350 Kč

Kde a kdy se testuje?

Lázně Teplice nad Bečvou

Lázeňský dům Janáček

Třída generála Svobody 1000

753 01 Hranice

 Pondělí – pátek 11:30 – 17:00 hodin

 Nutnost on-line rezervace termínu:

https://www.ltnb.cz/antigenni-testovani


Publikováno 18. 2. 2021 14:23

Rozšíření separace odpadů v obci Střítež nad Ludinou.

Jak jsme Vás informovali,

naše obec uspěla s žádostí o dotaci z programu Státního fondu životního prostředí ČR na projekt  Rozšíření separace odpadů v obci Střítež nad Ludinou.

Projekt je spolufinnacován z fondů Evropské unie - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Bylo zpracováno výběrové řízení a uzavřená smlouva na dodání kontejnerů na odpad. Tyto by nám měly pomoci v nakládání s odpady v naší obci.

Odkaz a informace o projektu naleznete kliknutím na logo EU.

logo.jpg

Jsme přesvědčen, že plně využijeme pořízené kontejnery  a společně zbavíme našim obec nežádoucího ukládání odpadů.


Publikováno 10. 2. 2021 16:03

odchycený pes v Olšovci

Vážení spoluobčané,

dnes byl odchycen v obci Olšovec volně pobýhající pes. Pokud se jedná o vašeho mazlíčka nebo znáte majitele, tak prosím kontaktujte OÚ Olšovec.

Děkuji za spolupráci.

image2-1.JPG  image3.JPG


Publikováno 5. 2. 2021 10:55

Výsledky Tříkrálové sbírky

Tříkrálová sbírka 2021

Průběh Tříkrálové sbírky 2021 v Charitě Hranice výstižně charakterizuje slogan, který pro letošní sbírku vymysleli koledníčci z Oseku nad Bečvou: „Letos Vám u dveří zazpívat nemůžeme, za každou korunu o to víc děkujeme“.

TKS 2021 poděkování.jpg


Publikováno 3. 2. 2021 16:14

Uzavření školky

Vážení rodiče,

v  mateřské škole Střítež nad Ludinou byl potvrzen výskyt COVID – 19.

Školka bude od pondělí 25. 1. 2021 uzavřena do odvolání.

 

Mgr. Jiří Jordán

ředitel školy

 


Publikováno 26. 1. 2021 12:31

Mimořádná opatření platná od 22.1.

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 22. ledna 2021 č. 55
o prodloužení nouzového stavu v souvislosti s epidemií viru SARS CoV-2

Usnesení


Publikováno 25. 1. 2021 8:05

Člověk v tísni pomáhá i ve Stříteži n. L.

Každý si představí pod pojmem tíživá situace mno různých životních situací, ale málokdo najde odvahu vyhledat pomoc. Nyní naše obec spolupracuje s organizací Člověk v tísni, která se věnujeme poskytováním sociálních služeb. Pokud jste se rozhodli řešit složitou rodinnou či osobní situaci, tak neváhejte využít nabízených služeb.

Člověk v tísni pomáhá i ve Stříteži n. L. 
V České republice se v organizaci Člověk v tísni věnujeme poskytování sociálních služeb a naše služby je možné využít i ve Stříteži nad Ludinou.

Co děláme?

Pokud se nacházíte v obtížné životní situaci, kterou nejste schopni vyřešit vlastními silami, rádi vám pomůžeme. Naše služby jsou bezplatné a při jejich poskytování jsou naši pracovníci vázáni mlčenlivostí dle zákona.

Ve Stříteži n. L. nabízíme službu dluhového poradenství, terénní programy a sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi.

Trápí-li vás problémy s dluhy, bydlením, sociálními dávkami, dostali jste se do tísně kvůli situaci spojené s koronavirem, řešíte různé problémy spojené se vzděláváním nebo výchovou dětí, nemůžete najít zaměstnání, chcete zjistit, jaká máte práva při exekucích, zvažujete insolvenci či řešíte jinou složitou životní situaci, neváhejte využít naše bezplatné poradenství.

Jak nás můžete kontaktovat?

Naši pracovníci jsou k dispozici ve všední dny od 8 hod. do 16:30 hod. a přímo ve Stříteži n. L. je možné sjednání schůzky u vás doma nebo v jiném prostředí, které vám vyhovuje.

Kontaktovat nás můžete telefonicky, prostřednictvím e-mailu nebo využít konzultační hodiny bez nutnosti předchozího objednání:

  • každé pondělí 10:00 - 12:00 na Úřadu práce v Hranicích – místnost č. 25, ul. Purgešova 1399
  • každou středu 13:30 - 15:30 v naší kanceláři, Masarykovo náměstí 122, Hranice (budova České pojišťovny, vchod z boční ulice, 3. patro)

Kontakt: Markéta Tučná, tel. 778 421 325, email: marketa.tucna@clovekvtisni.cz

               Aneta Balejová, tel. 775 414 264, email: aneta.balejova@clovekvtisni.cz

Jak konkrétně pomáháme? Příklad z praxe.

Paní Eva a pan Bohumil se na nás obrátili v době koronavirových opatření. Paní Eva je v dlouhodobé pracovní neschopnosti, ale nemocenská jí ani po dvou měsících nedorazila. Paní Eva tak nebyla schopná ze svých prostředků pokrýt nutné výdaje na základní obživu a nájem. Společně s naší sociální pracovnicí zmapovaly situaci, zhodnotily klientčiny možnosti a rozhodly se, že je potřeba kontaktovat ČSSZ, která nemocenské vyplácí a urgovat je s vysvětlením závažnosti situace. Zároveň naše pracovnice informovala paní Evu o možnostech nároků na sociální dávky při poklesu příjmů – jednalo se především o příspěvek na bydlení a dávky hmotné nouze. Naše pracovnice jí pomohla s vyplněním jednotlivých formulářů a vysvětlila jí průběh řízení o žádosti. Paní Eva měla velkou obavu, že o pronájem přijde. S pracovnicí se proto také domluvily na společném telefonátu pronajímateli, kdy mu společně vysvětlily situaci, popsaly proces žádosti o dávky, včetně toho, že dávky na bydlení mohou být posílány přímo pronajímateli. Díky společné práci s naší pracovnicí se tak nakonec paní Evě podařilo získat prostředky na platbu nájmu a dalších potřeb. 

 

Pan Bohumil se na nás obrátil s tím, že při první výplatě v novém zaměstnání mu exekutor vzal celý jeho plat. Pan Bohumil vůbec nevěděl, proč se to stalo a co má v takové situaci dělat. Klienta jsme informovali, že si může z obstaveného účtu vybrat jednorázovou částku stanovenou zákonem. A rozhodli jsme se s ním komplexně zmapovat jeho dluhovou situaci. Dluhové poradkyni se podařilo ponížit neoprávněně vymáhané dluhy a i díky tomu mohl pan Bohumil vstoupit do oddlužení. Insolvenční návrh včetně podání připravila naše dluhová poradkyně a s panem Bohumilem je stále během procesu oddlužení v kontaktu, aby mohli pružně reagovat na situace, které mohou v procesu oddlužení přicházet.

 Naše služby jsou poskytovány zcela zdarma a při jejich poskytování jsme vázáni mlčenlivostí dle zákona o sociálních službách.


Publikováno 20. 1. 2021 6:57

Tříkrálová sbírka 2021

Tříkrálová sbírka 2021

Stejně jako v minulých letech, jsme se i letos zapojili do Tříkrálové sbírky. Od soboty 9.ledna do pátku 15. ledna jste měli možnost přispět do pokladniček. Současná situace ovlivnila i tradiční návštěvu koleníků, kteří nosili do našich domovů radostnou zprávu o příchodu Boží lásky na svět skrze dítě narozené v betlémských jeslích. 

Opět i letos se potvrdilo, že jsme ochotni pomoci lidem, kteří jsou závislí na pomoci druhých. Společně jsme využili příležitost a přispěli celkovou částkou 38 507,-Kč .

Sbírku organizuje Charita Hranice ve spolupráci se základní školou a obcí. Výtěžek sbírky je určen na pomoc nemocným, handicapovaným, seniorům, matkám s dětmi v tísni a dalším jinak sociálně potřebným skupinám lidí v regionech, kde sbírka probíhá.

Přepočítávání pokladniček proběhlo v úterý na obecním úřadě za přítomnosti zástupců Charity Hranice.

Děkuji všem organizátorům a koledníkům za zajištění této tradiční akce. Vám všem pak za dary a finanční prostředky na pomoc potřebným.

Radim Haitl, starosta


Publikováno 19. 1. 2021 14:06

Opatření vlády ze dne 18.1.2021

Vláda s účinností ode dne 19. ledna 2021 od 00:00 hod. do dne 22. ledna 2021 do 23:59 hod.
I. zakazuje

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
ze dne 18. ledna 2021 č. 53 o přijetí krizového opatření


Publikováno 19. 1. 2021 6:46

Postup při zadávání registrace k očkování

Vážení občané,

již jste mnozí z Vás projevili zájem o očkování, které je podmíněno registrací do "Centrálního rezervačního systému". Od pátku 15.ledna 2021 byla zahájena rezervace ve věkové kategorii 80+.

Na stránce https://registrace.uzis.czzadáte své telefonní číslo, na které vám bude zaslán PIN ke vstupu do systému.

Při registraci tedy mějte u sebe mobilní telefon.

Zde přikládáme stručnou metodiku k úspěšné registraci


Publikováno 18. 1. 2021 7:03