Změna velikosti písma

Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6
Ukliďme Česko, ukliďme si obce
Společná akce - Ukliďme Česko, ukliďme si obce
7
8
Omezení Pošty/dočasná změna duben
9 10 11
Pozvánka na 14.zasedání zastupitelstva obce
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
Rej čarodějnic Na Zahradách
28
29 30 1
Na kole po Rozvodí
2 3 4
Pravidelné očkování psů
5

Fulltextové vyhledávání

Počasí

Pondělí Zataženo 25/11 °C
Úterý Jasno 26/14 °C
Středa Jasno 24/14 °C
Čtvrtek Skoro jasno 22/13 °C

Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Aktuality

Aktuality


Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.

POPLATKY NA ROK 2024

Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 4. 3. 2024.

Splatnost poplatku je do 30. 6. 2023. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590Všem podklady budou poskytnuty.

Štítky:






Slavnostní otevření nové sokolovny.

Na pátek 20.září u příležitosti tradičních obecních hodů, připravilo zastupitelstvo obce ve spolupráci s MIC_8507.JPGmístními spolky slavnostní přestřižení pásky nové sokolovny.

Dvacet let čekali občané na rekonstrukci chátrající budovy, která nebyla z důvodu finanční náročnosti možná. Během tohoto období byly připraveny projekty, které měly nahradit stařičkou budovu  a nabídnout občanům obce plnohodnotný sál. Bohužel vysoké náklady nutily dělat projektové změny až do podoby, kterou mohli všichni přítomní  v páteční podvečer shlédnout.

Velikou odměnou za vykonanou práci byla vysoká účast lidí, kteří si našli v tomto čase chvilku, aby nahlédli za dveře a ohodnotili stavbu. Pozvání přijali také Ing. Petr Vrána, neuvolněný náměstek hejtmana, poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, Bc. Pavel Šoltys, DiS., náměstek hejtmana, starostové okolních obcí mikroregionu Rozvodí, Hranicko a další hosté.MIC_8516.JPG

Nebylo vůbec jednoduché rozhodnout se a zahájit stavbu bez jisté podpory finančních zdrojů z některého dotačního titulu. Minulé vedení naší obce v čele se starostou Ing.Petrem Pajdlou se rozhodli stavět z prostředků obce a nyní máme stavbu hotovou. Během realizace stavby se podařili z rozpočtu Olomouckého kraje zajistit finanční prostředky ve výši 2 700 000,-Kč. Na dofinancování jsme byli nuceni využít úvěru ve výši 4 mil. korun. Celá stavba se vyšplhala na částku cca 22 mil. korun a nyní bude nutné zajistit prostředky na její vybavení. Jelikož budova bude sloužit pro výuku tělesné výchovy naší ZŠ, budeme se snažit získat prostředky i z ministerstva školství a tělovýchovy. Jsem přesvědčen, že veškeré vynaložené prostředky na rekonstrukci této budovy mají smysl a dávají možnost sportovního a kulturního vyžití pro všechny věkové generace lidem naší obce. 

Závěrem mi dovolte poděkovat všem, kteří se podíleli na přípravě a realizaci stavby, pracovníkům obce za mimořádné úsilí při dokončovacích pracích a přípravě slavnostního otevření. Nemohu opomenout partu místních hokejistů a všech členů místních spolků, kteří ochotně podali pomocnou ruku.

Jsme obcí s velice silnou aktivní spolkovou základnou, o kterou se může naše obec vždy opřít. Proto Vám přeji, abyste našli v této Sokolovně vše, co nám doposud chybělo a co jsme si ta dlouhá léta přáli.

Radim Haitl - starosta obce 

MIC_8521.JPG    MIC_8543.JPG  MIC_8547.JPG


Publikováno 25. 9. 2019 16:22

Dobrovolní hasiči představili techniku

V páteIMG_20190913_113818.jpgk 13.září 2019 naše dobrovolná jednotka využila dne, kdy se na všech stanicích profesionálních hasičů otevírají dveře pro veřejnost  a umožnila spoluobčanům nahlédnout do svých prostor. V současnosti bohužel nemáme pro garážování hasičské techniky vlastní garáže, a proto využíváme tyto v pronájmu Hranicka a.s.

Od rána členové jednotky leštili a připravovali vozidla  a techniky, kterou využívají ke své dobrovolné činnosti. Nejmenší návštěvníci z mateřské školy si vyzkoušeli ochranné obleky a přilby. Žáci základní školy se seznámili s novou dýchací technikou, kterou v letošním roce zakoupila obec za přispění dotace z rozpočtu olomouckého kraje. příležitosti shlédnout vybavení místních hasičů využilo i několik občanů naší obce a byli velice překvapeni, co vše má jednotka ke své práci k dispozici.

Těší mě zájem občanů o hasiče v naší obci a díky této příležitosti jsme jim mohli představit naše vybavení. Jelikož svou práci děláme ve svém volnu, tak stále potřebujeme nové mladé členy. Dnes bylo několik kluků, kteří se zajímali kdy mohou nastoupit do jednotky a stát se hasiči. Bohužel největším problémem jsou prostory, které nám chybí. Nemáme ani základní sociální zařízení, topení kde bychom mohli vysušit oděvy a vytápěné garáže. Konstatoval situaci Martin Perůtka, velitel družstva.

ZastupitelstvIMG_20190913_100721.jpgo obce si je vědomo, že dobrovolní hasiči v obci vykonávají svou činnost na vysoké úrovni a kdykoli jsou připraveni poskytnout pomoc. Jednotku zřizuje obec, a proto musíme nalézt prostředky k vytvoření kvalitního zázemí pro její činnost. Hasiči vykonávají svou práci dobrovolně, bez nároku na odměny. Tímto bych rád poděkoval za jejich přístup  a ochotu. Do další práce Vám přeji hodně elánu a mnoho nových členů, kteří budou i nadále pracovat v jednotce sboru dobrovolných haičů obce.

Radim Haitl, starosta obce

DSCF0105.JPG

   

 


Publikováno 20. 9. 2019 9:10

POJĎME SPOLEČNĚ ŘEŠIT ODPADY

Pomozte i Vy najít nejvhodnější řešení odpadového hospodářství v naši obci

 

Vážení občané,                                                                                                  odpady.jpg

Jelikož se stále množí případy volného ukládání odpadů mimo nádoby, tak jsme se rozhodli změnit systém nakládání s tříděnými odpady. Budeme i v souvislosti s vysokou cenou svozu chtít Vaši spolupráci a získat více peněz do rozpočtu. Tyto získané prostředky využijeme na odpadové hospodářství obce, abychom nemuseli razantně zvedat poplatky i v příštím roce. Dalšího navýšení se bohužel nevyhneme.

Změny ve sběru odpadů

Svoz plastů:

  • Rozdáme na každé číslo popisné 2 žluté pytle na plast i karton bezplatně!
  • Svezeme vždy v pondělí, v den svozu komunálního odpadu pytle od Vašich domů – nutno pytle připravit ráno k silnici!
  • Zajistíme odvoz sesbíraných pytlů na likvidaci.
  • Ponecháme prozatím nádoby na sběrných místech, ale plánujeme jejich odklizení.
  • Vy ukládáte do pytlů plasty a nápojové kartony – nikoli velkoobjemový odpad a vše co zde nepatří!
  • Vy máte možnost vždy po svozu si vyzvednout nové pytle na pokladně OÚ.

 Svoz papíru:

Za sběr papíru platíme peníze, které bychom mohli získat a nasměřovat do rozpočtu naší základní a mateřské školy. Jelikož jsem přesvědčen, že Vám není lhostejné fungování školy, zapojte se do třídění i Vy.

V současné chvíli máme možnost svážet svázaný sběr papíru a kartonů k budově školy. Nyní můžete tento svážet na připravené místo v budově č.p.109 vedle OÚ.

 Připravili jsme další místo pro ukládání pytlů během svozu!

Vedle obecního úřadu, vchod do budovy č.p. 109 od potoka je uzpůsoben volnému uložení plných pytlů.

Využijte toho pouze pro uložení pytlů a papírových kartonů!!!

                            Společně si naši obec udržíme stále čistou.

Radim Haitl - starosta


Publikováno 9. 9. 2019 16:29

Pozvánka na tradiční střítežské hody

hody.png


Publikováno 9. 9. 2019 15:44

Střítež opět přivítá mladé hasiče

 

Foto MH.png


Publikováno 3. 9. 2019 8:56

Omezení provozu pošty ve Stříteži nad Ludinou

Dne 21.8.2019 bude pošta Střítež nad Ludinou uzavřena od 8.00 do 9.00 hod.

 

Dovolujeme si Vás informovat o uzavření pošty Střítež nad Ludinou.

Dostupnost provozovny bude omezená na nezbytně nutnou dobu v období 25.9. – 1.10.2019 z důvodu stěhování provozovny a souvisejících prací. 

Oznámené a uložené zásilky budou po dobu dočasného uzavření provozovny dočasně uloženy na provozovně Hranice 1 (hodiny pro veřejnost PO-PÁ 8-18, SO 8-12 hod.).

 


Publikováno 12. 8. 2019 12:17

Charita Hranice slaví 20. výročí své profesionální činnosti

Anna.png


Publikováno 12. 8. 2019 9:50

Průzkum využívání internetu

Vážení spoluobčané,
chci Vás požádat o spolupráci na  průzkumu využití internetu domácnostmi prostřednictvím.  Cílem je maximální propagace dotazníku a zjištění názorů obyvatel Olomouckého kraje.
Ministerstvo průmyslu a obchodu a Grant Thornton Advisory realizují průzkum o internetu v domácnostech.
Výsledky průzkumu budou sloužit jako jeden z podkladů pro přípravu nového Národního plánu rozvoje vysokokapacitních sítí (2020+). Dále bude průzkum sloužit k přípravě „voucherů“, které by měly domácnostem nabídnout dotaci na rychlejší a stabilnější internet.
Ambicí průzkumu je zjistit na co domácnosti internet využívají, zda jsou s ním spokojení a jaké jsou případně jejich představy o rozvoji sítí nové generace.. Průzkum analyzuje skutečnou poptávku po internetu domácností.

Občané tak mohou přispět svým názorem k udržitelné a technologicky vyspělé České republice.
Dotazník je možné vyplnit do 22. 8. 2019 na webových stránkách https://grantthornton.eu/pruzkumint/


Děkuji za spolupráci a šíření informací v obci.

S pozdravem

náměstek hejtmana
Bc. Pavel Šoltys, DiS.


Publikováno 6. 8. 2019 11:28

Setkání s Českým rozhlasem Olomouc

Plakátek

Český rozhlas Olomouc vás zve na setkání ve vaší obci. Přijedeme se soutěží Křížem krajem. Vyplníte dotazník, dostanete drobný dárek a zapojíte se do soutěže o 16 půllitrů piva Grand od Pivovaru Zubr. Setkat se

můžete i s redaktorem Alešem Spurným.

 

Těšíme se na vás v pondělí 26. srpna 2019 od 15:00

 

u školy.

Více se dozvíte ve vysílání Českého rozhlasu Olomouc nebo na www.olomouc.rozhlas.cz.


Publikováno 25. 7. 2019 7:38

ZMĚNA ÚŘEDNÍCH HODIN

pondělí 8:00 - 17:00
úterý 8:00 - 15:00
středa 8:00 - 17:00
čtvrtek 8:00 - 15:00
pátek 8:00 - 12:00

 


Publikováno 23. 7. 2019 15:30