Změna velikosti písma

Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 31 1
2
Svoz odpadu
3 4 5
Místní poplatky za rok 2023
6
Kalendář výkupu kůží 2023
7
Tradiční Třikrálová sbírka
8
Společně na ZIMÁK do Nového Jičína
9 10 11 12 13 14
HASIČSKÝ PLES ve Stříteži
15
16
Svoz odpadu
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Svoz odpadu
31 1 2 3 4 5

Fulltextové vyhledávání

Počasí

Sobota Skoro jasno 20/8 °C
Neděle Skoro jasno 24/8 °C
Pondělí Polojasno 26/11 °C
Úterý Jasno 27/15 °C

Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Aktuality

Aktuality


Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.

POPLATKY NA ROK 2024

Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 4. 3. 2024.

Splatnost poplatku je do 30. 6. 2023. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590Všem podklady budou poskytnuty.

Štítky:






Dotazník ke strategii rozvoje obce 2020

Datum konání: 24. 3. 2020 - 13. 4. 2020

Dotazník ke strategii rozvoje obce Střítež nad Ludinou

Tento dotazník můžete vyplnit. Dotazník vyplňte elektronicky a odešlete na e-mail obec@striteznl.cz, nebo v tištěné podobě a odevzdejte na Obecní úřad Střítež nad Ludinou do 13. 4. 2020.

Děkujeme Vám, že jste se rozhodli pro vyplnění následujícího dotazníku a přispějete tak ke tvorbě strategie rozvoje naší obce do roku 2026.

 Dotazník ke stažení

Online dotazník


Publikováno 24. 3. 2020 18:51

Doporučení občanům k zamezení šíření onemocnění COVID-19

Doporučení občanům k zamezení šíření onemocnění COVID-19 způsobeného novým koronavirem SARS-CoV-2

 Krajská hygienická stanice Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci (dále jen „KHS“)

 doporučuje všem osobám

 nacházejícím se na území Olomouckého kraje, aby si pro vlastí potřebu vedli záznamy o svém pohybu na veřejných místech, zejména, aby si zapisovaly veškerá setkání s ostatními osobami.

 Tyto soukromé záznamy by měly obsahovat:

  • datum, čas a délku kontaktu s jinými osobami;
  • místo, kde ke kontaktu došlo;
  • osoby, které byly kontaktu přítomny;
  • informace o tom, kdy došlo ke změně zdravotního stavu;
  • datum, kdy byla změna zdravotního stavu konzultována po telefonu s lékařem;
  • popř. použité ochranné pomůcky při kontaktu s jinými osobami.

 Př. záznamu:

  • 3. 2020, 12:00 – 12:30, OC Haná – Tesco Olomouc, platba u pokladny č. 5, látková rouška
  • 3. 2020, 13:00 – 13:30, návštěva zubaře: MUDr. Novák, Chválkovická 1111, Olomouc, v čekárně přítomni 2 pacienti, jednorázová rouška, kontakt s lékařem a sestrou cca 15 min, bez roušky.

 Tyto záznamy KHS doporučuje uchovávat alespoň po dobu 20 dnů zpětně. Při důsledném zápisu bude v případě prokázání nákazy onemocněním COVID-19 u takovéto osoby možné ze strany KHS přesněji a rychleji dohledávat možné další nakažené osoby. Zamezení šíření onemocnění COVID-19 tak bude efektivnější.

 Záznamy KHS nezasílat, údaje by byly KHS telefonicky sděleny pouze na vyžádání, tedy v případě, kdy by tyto osoby byly ze strany KHS osloveny z důvodu zjišťování možných kontaktů.

 Děkujeme všem za součinnost.

Odkaz ke stažení

                                                                         Krajská hygienická stanice

                                                             Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci


Publikováno 24. 3. 2020 15:53

Veřejná výzva

Veřejná výzva:

Všechny osoby, nacházející se od 16.3.2020 od 03:00 hod uvnitř i vně  katastrálních území  obcí

Chořelice, Chudobín, Litovel, Myslechovice, Nasobůrky, Nová Ves u Litovle, Rozvadovice, Savín, Tři Dvory u Litovle, Unčovice, Víska u Litovle, Benkov u Střelic, Brníčko, Dětřichov, Dolní Sukolom, Horní Sukolom, Nová Dědina u Uničova, Renoty, Střelice u Litovle, Uničov, Červenka (dále jen katastrální území),  a v důsledku  těchto mimořádných opatření nebyly vpuštěny do těchto katastrálních území za účelem výkonu práce,

aby v případě:

  • pokud jsou v pracovněprávním poměru (který zakládá účast na nemocenském pojištění), který nemohou z důvodu vydání mimořádných opatření vykonávat,
  • pokud se jedná o osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), které si dobrovolně hradí nemocenské pojištění a které nemohou z důvodu vydání mimořádných opatření vykonávat tuto činnost,

 

 podaly na KHS žádost (viz. příloha) o potvrzení karantény, která musí obsahovat:

  • jméno a příjmení,
  • rodné číslo, (pokud není přiděleno, pak datum narození či evidenční číslo pojištěnce)
  • adresa pobytu v době zahájení karantény,
  • název a adresa zaměstnavatele,
  • v případě OSVČ identifikační údaje firmy,
  • přesné časové vymezení, od kdy do kdy nemohly pracovní činnost vykonávat,
  • čestné prohlášení, že v rámci karantény nevykonávají žádnou výdělečnou činnost.

     

    Formulář žádosti

    ŽÁDOST SE PODÁVÁ POUZE ELEKTRONICKY NA ADRESU: potvrzeni.karantena@khsolc.cz

    Po obdržení žádosti vydá KHS toto potvrzení, které zašle přímo zaměstnavateli nebo na uvedenou adresu OSVČ a dále na Okresní správu sociálního zabezpečení Olomouc.

     Následně jsou tyto osoby povinny bezodkladně na výše uvedenou elektronickou adresu zaslat informaci obsahující datum nástupu zpět do zaměstnání (u OSVČ datum obnovení výkonu činnosti), pokud toto datum je dřívější než datum, kterým budou ukončena mimořádná opatření.

     Potvrzení se nevydává v případě,

    • pokud tato osoba již čerpá jinou dávku nemocenského zabezpečení (ošetřování člena rodiny, dočasná pracovní neschopnost, peněžitá pomoc v mateřství apod.)

     

    Pokud osoba nemá možnost elektronického zaslání, lze tyto údaje předat na místní obecní úřad.


Publikováno 24. 3. 2020 14:31

Aplikace Mobilní rozhlas

Vážení občané,

po začínajících problémech s rozesíláním SMS zpráv chceme, aby jste byli stále včas infrmovaní o situaci v obci. Nyní chceme také využít současný stav, aby jste si i Vy mohli aplikaci osahat a vyzkoušet.

Nyní se tedy můžete zaregistrovat do komunikační sítě naší obce. Jelikož se jedná o zkušební verzi, tak budete dostávat krizové informace formou emailů  a do stažené aplikace na váš chytrý telefon. Registrací vás provede formulář níže. Věřím, že společně vyzkoušíme nové technologie sdílení informací a bude možné vyhodnotit další rozšíření.

Váš registrační formulář pro občany

mob.rozhlas.png

 


Publikováno 23. 3. 2020 16:48

Na pomoc rodičům s výukou

Vážení rodiče,

jsme si vědomi, že ne každý má možnost zajistit svému dítěti všechny podklady pro domácí studium.

Nyní můžete využít možnost nechat si vytisknout studijní materiály u paní Stržínkové.

Pokud někdo potřebuje, ráda mu vytiskne seznam úkolů na daný týden ze ZŠ na A4, který se vkládá na stránky školy a může si vyzvednout na adrese:

Střítež nad Ludinou 39

tel. kontakt +420 607 080 878

 

 


Publikováno 23. 3. 2020 12:50

Postup k provedení rychlotestu na COVID-19

USNESENÍ č. KŠ/06/2020
z jednání Krizového štábu Olomouckého kraje

ze dne 21. 3. 2020

předseda Krizového štábu Olomouckého kraje

DOPORUČUJE

  • Postup k provedení rychlotestu na COVID-19
  • Pacienti s klinickými příznaky kontaktují svého ošetřujícího lékaře.
  • Pokud ošetřující lékař rozhodne o provedení rychlotestu, vystaví ošetřující lékař pacientovi žádanku typu K, pokud možno distančně (zasláním ofocené/naskenované žádanky na mobil nebo mailovou adresu pacienta), případně v papírové podobě.
  • Pacient s žádankou typu K  může odjet po své vlastní ose do jednoho z míst určených k odběru, kde je mu proveden rychlotest z krve. Pacient se na odběrové místo dostaví sám nebo, v doprovodu maximálně jedné osoby.
  • Ať je výsledek testování jakýkoliv, testovaná osoba poté zůstává 14 dní v karanténě, kam ji odešle praktický lékař a zajistí k tomu nezbytnou administrativu.
  • V případě, že není možné, aby se pacient dostavil na odběrové místo samostatně, ošetřující lékař vyžádá výjezd mobilní odběrové skupiny, cestou Operačního střediska Zdravotnické záchranné služby.

Dále je postupováno podle již stanoveného algoritmu Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 19. 3. 2020.

Provoz odběrového místa je od 9:00 do 14:00 hodin počínaje 22. 3. 2020.

Seznam odběrovým míst Olomouckého kraje je uveden na www.krajpomaha.cz.

Doporučení je určeno pro praktické lékaře a občany

 

Starosta obce Vás žádá,

aby jste postupovali dle návodu a zbytečně nezatěžovali linky nemocnic. Není žádoucí, aby se testovali mladí lidé bez příznaků !!! Váš praktický lékař má instrukce jak postupovat na území ORP.

Děkuji Vám za respektování.


Publikováno 22. 3. 2020 15:36

Kraj pomáhá - data o počtu pozitivních na COVID za ORP

https://www.krajpomaha.cz/

Na této stránce jsou pravidelně aktualizována data o počtu pozitivních na COVID za ORP.

Data tam přichází rovnou z KHS.


Publikováno 22. 3. 2020 15:21

Rady a návody, jak zvládat koronavirus.

Krásný den, 

vzhledem k aktuální situaci, na kterou reaguje i Loono, jsme se rozhodli nabídnout edukační materiály pro laickou veřejnost týkající se koronaviru. Tvůrci čerpali především z doporučení Ministerstva zdravotnictví, SZÚ a WHO. 

Vytvořili pro Vás prezentaci (v příloze) s ucelenými informacemi a čerpali z ní pro vznik následujících plakátů a infografik 

  • Jak nákaze COVID-19 předcházet
  • Doporučení pro zaměstnavatele
  • Jak se chovat v domácí karanténě
  • Jak si správně mýt ruce
  • Jak správně používat roušku
  • Potřebujete poradit?

Co dělat když...

Všechny materiály si můžete bezplatně stáhnout a vytisknout na naší informační podstránce www.loono.cz/koronavirus.

Přejeme Vám hodně zdraví!

 

loono-jak-se-chovat-v-karantene

loono-pokyny-pro-zamestnavatele

coronavirus

koronavirus-overene-informace-a-doporuceni

loono-co-delat-kdyz

loono-jak-nakaze-predchazet

loono-jak-si-spravne-myt-ruce

loono-kdy-a-jak-pouzivat-rousku

loono-potrebujete-poradit-rozcestnik-telefonnich-cisel


Publikováno 22. 3. 2020 15:05

Jak nakládat s odpadem - pužitými rouškami!

Doporučení pro nakládání s použitými osobními ochrannými pomůckami

Doporučení pro nakládání s použitými osobními ochrannými pomůckami

Státní zdravotní ústav vydal doporučení pro nakládání s použitými ochrannými pomůckami v době koronavirové pandemie.

Jak nakládat s rouškami v domácnostech bez potvrzených nakažených nemocí COVID-19

 Použité roušky vložte do plastového pytle s tloušťkou minimálně 0,2 mm, zavažte a povrch pytle dezinfikujte. Pokud použijete tenčí materiál, je potřeba dát dva pytle a dezinfikovat vnější.

  1. Přesvědčte se, že pytle jsou skutečně dobře zavázané.
  2. Takto zabezpečený odpad vhoďte pouze a jen do černé popelnice (na směsný komunální odpad).
  3. V žádném případě neodkládejte tyto zavázané pytle mimo kontejnery, abyste neohrozili zdraví pracovníků svozových společností.
  4. Po manipulaci s odpady je vždy nutné umývat si ruce mýdlem a vodou.

 Nakládání s odpady a rouškami v domácnostech s potvrzenou nemocí COVID-19

V případě, že onemocnění osob bylo potvrzeno, nemocná osoba nakládá se svým odpadem stejně, jako je uvedeno v předchozím odstavci.

Místně příslušný úřad by měl ve spolupráci s odpadovou společností stanovit způsob popř. místo, kam takový odpad ukládat, jak ho svážet a bezpečně odstraňovat s ohledem na minimalizaci rizika pro pracovníky, kteří nakládají s odpady, ale i s ohledem na ostatní občany. Ukládání odpadu do sběrné nádoby, svoz odpadu a jeho konečné odstranění by mělo vycházet z místních možností bezpečného odstraňování odpadu.

Děkujeme za vaši ohleduplnost.

Další informace najdete přímo na stránkách SZU zde: http://szu.cz/tema/prevence/stanovisko-narodniho-referencniho-centra-pro-hygienu-pudy-a-1

Tiskové oddělení MŽP
tel.: 267 122 835 nebo 267 122 534
e-mail: tiskove@mzp.cz


Publikováno 20. 3. 2020 11:05

Úprava provozní doby na poště

Oznámení

Vážení klienti,

vzhledem k mimořádné situaci a vyhlášenému nouzovému stavu

na území ČR mají všechny pošty od 19. 3. 2020 do odvolání upravenou otevírací dobu → max. do 16:00 hodin

Pošta Střítež nad Ludinou, č.p. 122, 753 63 Střítež nad Ludinou:

Otevírací doba:

Pondělí:   od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Úterý:      od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Středa:    od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Čtvrtek:  od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

Pátek:      od 08.00 do 9.00 hodin pouze senioři starší 65 let,  9.00 do  11.00 hodin a od 15.00 do 16.00 hodin všichni

V souvislosti s tímto opatřením budou od 21. 3. 2020 do odvolání všechny pošty v SOBOTU a NEDĚLI uzavřeny.

Telefon: 954 275 363

Děkujeme za pochopení Česká pošta s. p.


Publikováno 19. 3. 2020 14:59