Změna velikosti písma

Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Zdražení jízdného od 1.1.2024
2 3 4 5 6
Třikrálová sbírka 2024
Jak dopadla Třikrálová sbírka?
7
8
Úspěšná Tříkrálová sbírka 2024
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
Uzavření pošty 18.1.2024
19 20
Hasičský ples 2024
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2
Posezení s kronikou
3 4

Fulltextové vyhledávání

Počasí

Pátek Jasno 13/8 °C
Sobota Zataženo 13/7 °C
Neděle Jasno 9/2 °C
Pondělí Polojasno 5/1 °C

Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Aktuality

Aktuality


Informace Obecního úřadu ve Sříteži n.L.

POPLATKY NA ROK 2024

Obecní úřad Střítež nad Ludinou informuje občany, že poplatek za komunální odpad (750,- Kč/osoba/rok), užívání hřbitova (150,-Kč/rok) a poplatek za psa (150,-Kč, 75,-Kč důchodci/první pes/rok, 225,-Kč/druhý pes/rok) mohou hradit bezhotovostně na účet obce 188 300 8309/0800. Platbu také lze provést pomocí platebního terminálu na pokladně Obecního úřadu nebo hotově od 4. 3. 2024.

Splatnost poplatku je do 30. 6. 2023. Pokladna Obecního úřadu je otevřena v pondělí a ve středu od 8:00 – 17:00 hodin. Při úhradě převodem uveďte do zprávy pro příjemce své příjmení a číslo popisné. Podklady k platbě je možno rozeslat e-mailem. Prosím, kteří mají zájem, ať se obrátí na e-mail: epodatelna@striteznl.cz , nebo na telefonní číslo 581 696 590Všem podklady budou poskytnuty.

Štítky:






Sdělte nám svůj pohled na podnikání v regionu Hranicko

Dotazník pro podnikatele a zemědělce: sdělte nám svůj pohled na podnikání v regionu Hranicko

Důležitou součástí rozvojových priorit regionu Hranicko pro roky 2021 až 2027 je podpora podnikání, zemědělství a cestovního ruchu. Pro správné nastavení cílů a finanční podpory v řádu desítek milionů korun skrz dotační programy MAS je velmi důležité zjistit aktuální spokojenost, potřeby a přání místních podnikatelů.

Proto prosíme živnostníky, zemědělce, podnikatele a poskytovatele služeb v cestovním ruchu o cca 15 minut a vyplnění dotazníku, který se dotýká např. dostupnosti pracovních sil, vnějších i místních překážek v rozvoji podnikání, celkové spokojenosti i budoucího výhledu. Dotazník je k dispozici na odkazu:

www.regionhranicko.cz/dotaznik2

Dotazník má společnou hlavní část a dále dvě podsekce, které jsou určeny jen pro zemědělce resp. podnikatele v cestovním ruchu.

Uvědomujeme si, že s naší prosbou přicházíme v nejméně vhodný čas, ale nehledě na mimořádnou situaci s pandemií COVID-19 nám běží termíny pro vytvoření a schválení strategického dokumentu Strategie rozvoje regionu Hranicko 2021-2027. Proto Vás prosíme, pokud je to možné, se při vyplňování zkuste povznést nad aktuální komplikace a překážky a zkuste na otázky odpovědět v dlouhodobém výhledu období 2021-2027 s nadějí, že se situace co nejdřív vrátí do normálu.

Šetření poběží do konce března 2021. Jeho výsledky budou důležitým podkladem pro vytvoření kvalitní a všeobecně přijímané Strategie rozvoje regionu Hranicko 2021-2027. Do její konečné podoby samozřejmě bude i nadále možno promlouvat na platformě online pracovních skupin, či v připomínkovém řízení, o všech těchto akcích budou jednotlivé cílové skupiny pravidelně informovány.

S dotazy se obracejte na Mgr. Františka Kopeckého, Tel: 773583020, e-mail: f.kopecky@regionhranicko.cz

Předem děkujeme za Váš zájem.


Publikováno 8. 3. 2021 7:09

Příjem objednávek na záhumenky 2021

Hranicko a.s. oznamuje, že příjímá objednávky na krmnou řepu, obilí a slámu na letošní rok 2021.

Objednávky budou přijímány vždy v úterý a ve čtvrtek od 8,00 do 15,00 hodin a to do konce března 2021 a  to telefonicky na tel. č. 603 455 262.

Objednávka na krmnou řepu je závazná, a proto se při objednání platí záloha stejně  jako v loňském roce ve výši 500 Kč za 1 ar.

S ohledem na stávající nákazovou situaci bude záloha splatná převodem na účet. Podrobnosti  budou dohodnuty telefonicky.  U ostatních komodit bude cena určena před odběrem.


Publikováno 1. 3. 2021 11:50

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 26. února 2021

Usnesení vlády České republiky o vyhlášení nouzového stavu pro území České republiky a přijatá krizová opatření.

NOUZOVÝ STAV
na dobu 30 dnů od 00:00 hodin dne 27. února 2021.

Krizová opatření


Publikováno 1. 3. 2021 9:47

Očkování proti onemocnění COVID19

Ordinace praktického lékaře Belomedica oznamuje svým registrovaným pacientům, že zahajuje registraci k očkování proti onemocnění COVID19 vakcínou Astra Zeneca. Pro omezený počet vakcín budou pacienti sami telefonicky osloveni ze strany ordinace a sice podle věku od nejstarších. Prosíme proto pacienty, aby se sami o očkování nehlásili telefonicky do ordinace, neblokovali telefonní linku nemocným, ale vyčkali na zavolání lékaře. Očkování takto bude probíhat v průběhu celého jara, prosíme tedy o trpělivost.

 Děkuji a zdravím za Belomedicu,

Dr. Anna Smyčková


Publikováno 25. 2. 2021 7:09

Informace krajského koordinátora dopravy KIDSOK

Rozšíření KOMBI ZÓN od 1. 4. 2021

Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje (IDSOK) nabízí vedle jednotlivých časových a síťových jízdenek také jízdenky KOMBI ZÓNA.

Jízdenka KOMBI ZÓNA umožňuje přepravu za stejnou cenu mezi výchozím a cílovým místem po odlišných trasách ležících v zónách příslušné KOMBI ZÓNY za stejnou cenu. Cestující mohou využít  všechny dopravní prostředky IDSOK (osobní a spěšné vlaky, rychlíky a expres, autobusy a MHD) bez ohledu na trasu linky. Heslem našich Kombi zón je: „do téže cílové zastávky několika směry výhodněji“.

Jízdní doklad KOMBI ZÓNA mohou cestující zakoupit v e-shopu IDSOK (eshop.idsok.cz) nebo na všech prodejních místech IDSOK. Papírové verze jízdenky KOMBI ZÓNA se vydávají jako 7denní nebo měsíční. Elektronické verze jízdenky jsou 7denní, měsíční, čtvrtletní a roční. Jízdenka KOMBI ZÓNA pro jednotlivé jízdné se nevydává.

Za účelem zefektivnění stávajících tras jsme zrevidovali systém KOMBI ZÓN zavedených v systému IDSOK. Na základě dostupných statistických údajů jsme vyřadili nevyužívané KOMBI ZÓNY a zajistili jsme zavedení nových. Od 1. dubna 2021 tedy mohou cestující nově využívat KOMBI ZÓNU na celou oblast Jesenicko tj. KOMBI ZÓNU 946 JE Sever a dále KOMBI ZÓNU 947 PŘ-Líšná pro oblast Přerovska.

Věříme, že zavedením dvou nových kombi zón dochází jak ke zjednodušení a větší dostupnosti cestování, tak k větší spokojenosti našich cestujících.

Zóny


Publikováno 23. 2. 2021 11:01

MIMOŘÁDNÉ OPATŘENÍ ode dne 25. února 2021 od 00:00 hod

Vážení,

na včerejším jednání vlády byla přijata další opatření v boji s koronavirem. Přestože mnoho z nás vnímá současnou situaci spíše jako boj politických stran než snahu o zastavení šíření viru, tak bych Vás rád vyzval k ohleduplnosti a dodržování používání ochranných prostředků dýchacích cest.

Určitě mnozí z nás sledujeme situaci v naší obci, kterou nám ukazuje mapa obcí na webových stránkách. Bylo již několik dnů bez infikovaných lidí, ale nyní se situace opět mění. Je patrné, jak jsme se přestali bát a odkládáme roušky. Doposud jsme si vystačili díky své šikovnosti s doma vyrobenými rouškami. Bohužel nyní budeme muset nakupovat respirátory, které si sami nevyrobíme. Pro mnohé to bude zásah do rodinných rozpočtů!

Používejme ochranné prostředky na veřejných místech a při kontaktu s dalšími lidmi. Upozorněte ty, kteří tak nečiní, aby byli ohleduplní ke svému okolí. Vyžadujme při setkání mezi lidmi tuto základní věc a poté se volně nadechněme doma, na zahradě nebo na procházkách v přírodě. 

Přestaňme alibisticky říkat "Proč já, když on ji nenosí". Stejně jako Vy, tak i My se těšíme na společné setkání, ukončení opatření a návrat do běžného života.

Nejsem lékař ani odborník na viry, ale pokud se respirátory vyrábí k zabránění šíření kapének, tak věřím, že jejich používáním přispějeme k zamezení šíření! A co Vy?

Radim Haitl, starosta obce

 

Ministerstvo zdravotnictví jako správní úřad příslušný podle § 80 odst. 1 písm. g) zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 258/2000 Sb.“), nařizuje postupem podle § 69 odst. 1 písm. i) a odst. 2 zákona č. 258/2000 Sb. k ochraně obyvatelstva a prevenci nebezpečí vzniku a rozšíření onemocnění COVID-19 způsobené novým koronavirem SARS-CoV-2 toto mimořádné opatření:

1. Všem osobám se s účinností ode dne 25. února 2021 od 00:00 hod. do odvolání

MIMOŘÁDNÉ OPATŘENÍ ke stažení v plném znění.

 


Publikováno 23. 2. 2021 9:32

Bezplatné antigenní testování pro veřejnost v lázních

Bezplatné antigenní testování pro veřejnost v lázních

Lázně Teplice nad Bečvou se rozhodly vstoupit do projektu celorepublikového dobrovolného plošného testování obyvatelstva na onemocnění COVID-19 a vytvořily na Lázeňském domě Janáček antigenní odběrové místo pro veřejnost.

Na základě Mimořádného opatření MZ ČR č.j. MZDR 47828/2020-10/MIN/KAN ze dne 14. 12. 2020, Mimořádného opatření MZ ČR č.j. MZDR 47828/2020-11/MIN/KAN ze dne 7. 1. 2021, MZ ČR č.j. MZDR 47828/2020-12/MIN/KAN ze dne 28. 1. 2021 a Organizačního opatření VZP ČR č. 54/2020, budou naše lázně do testování zapojeny v rámci sekundární sítě poskytovatelů zdravotních služeb doplňujících garantovanou síť antigenních odběrových center (AOC), kterou tvoří praktičtí lékaři a ambulantní specialisté.

Kdo se může jít nechat otestovat?

Nechat se otestovat bezplatně v rámci dobrovolného plošného testování prostřednictvím antigenních testů se mohou nechat všechny osoby, které jsou účastny veřejného zdravotního pojištění v České republice. Na odběrovém místě předloží průkaz totožnosti a průkaz pojištěnce nebo náhradní doklad. Preventivní antigenní testování není primárně určeno pro symptomatické pacienty (tj. osoby s příznaky onemocnění covid-19) nebo pro osoby v karanténě.

Pojištěnci se mohou nechat otestovat opakovaně, avšak nejvýše 1× za 3 dny. Nejedná se o jednorázovou akci jako v jiných zemích.

Vyšetření se neprovádí u osob (pojišťovna výkon neproplatí):

  • u kterých uplynulo méně než 90 dní od prvního pozitivního výsledku PCR testu
  • u osob, kterým byl v posledních 3 dnech proveden PCR test nebo antigenní test s negativním výsledkem.
  • v případě, že by pojišťovna test neuhradila, klient zaplatí lázním 350 Kč

Kde a kdy se testuje?

Lázně Teplice nad Bečvou

Lázeňský dům Janáček

Třída generála Svobody 1000

753 01 Hranice

 Pondělí – pátek 11:30 – 17:00 hodin

 Nutnost on-line rezervace termínu:

https://www.ltnb.cz/antigenni-testovani


Publikováno 18. 2. 2021 14:23

Rozšíření separace odpadů v obci Střítež nad Ludinou.

Jak jsme Vás informovali,

naše obec uspěla s žádostí o dotaci z programu Státního fondu životního prostředí ČR na projekt  Rozšíření separace odpadů v obci Střítež nad Ludinou.

Projekt je spolufinnacován z fondů Evropské unie - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Bylo zpracováno výběrové řízení a uzavřená smlouva na dodání kontejnerů na odpad. Tyto by nám měly pomoci v nakládání s odpady v naší obci.

Odkaz a informace o projektu naleznete kliknutím na logo EU.

logo.jpg

Jsme přesvědčen, že plně využijeme pořízené kontejnery  a společně zbavíme našim obec nežádoucího ukládání odpadů.


Publikováno 10. 2. 2021 16:03

odchycený pes v Olšovci

Vážení spoluobčané,

dnes byl odchycen v obci Olšovec volně pobýhající pes. Pokud se jedná o vašeho mazlíčka nebo znáte majitele, tak prosím kontaktujte OÚ Olšovec.

Děkuji za spolupráci.

image2-1.JPG  image3.JPG


Publikováno 5. 2. 2021 10:55

Výsledky Tříkrálové sbírky

Tříkrálová sbírka 2021

Průběh Tříkrálové sbírky 2021 v Charitě Hranice výstižně charakterizuje slogan, který pro letošní sbírku vymysleli koledníčci z Oseku nad Bečvou: „Letos Vám u dveří zazpívat nemůžeme, za každou korunu o to víc děkujeme“.

TKS 2021 poděkování.jpg


Publikováno 3. 2. 2021 16:14