Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec Střítež nad Ludinou má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v platném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně. Připouští se také žádost elektronická na adresu elektronické podatelny: epodatelna@striteznl.cz .
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu,
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka
Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)
100,00 Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)
2,50 Kč
paušál provozních nákladů (materiál, energie)
15,00 Kč
ostatní náklady
dle skutečně
vynaložených nákladů

Formuláře

Výroční zpráva o poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb.

   

    Zveřejnění informací podle zákona č. 106/1999Sb.   -  2017

        Českomoravská světelná s.r.o.- 21.6.2017

 

 

 

 

 

 

 

Vyhledat v textu

26. 6. Adriana

Zítra: Ladislav
Meteoradar

 

KALENDÁŘ KULTURNÍCH A SPORTOVNÍCH AKCÍ 2017

http://dvt-info.cz/WEB_HRANICE/DVT_Main/Default.aspx?url=http://dvt-info.cz/web_hranice/dvtsite_public&X=1


http://www.regionhranicko.cz

 

Územní odbor Přerov

http://www.policie.cz/clanek/uzemni-odbor-prerov.aspx

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložitkalendář 2017.pdf

Uložit

Uložitkalendář 2017.pdf

Uložit

Uložit

Uložitkalendář 2017.pdf

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Návštěvnost stránek

150214